Priče iz košnice - školska godina 2023./24.
„Priče iz košnice“ školski je projekt koji će obuhvatiti sve niže i više razrede i tematski povezati gradivo različitih predmeta i izvannastavne aktivnosti. Okosnica projekta jest medonosna pčela, pčelarstvo i pčelinji proizvodi. Učenici i učitelji će tijekom školske godine organizirati i sudjelovati u različitim aktivnostima poput edukativnih predavanja, različitih radionica, terenskoj nastave i posjeti pčelinjaku, izradi likovnih i literarnih radova, osmišljavanju priča, pečenju medenjaka, izradi herbarija i hotela za solitarne pčele te sudjelovanju u manifestacijama Dana meda.
Cilj projekta je da učenici bolje upoznaju medonosnu pčelu, jednog domestificiranog kukca o kojem ovisi oprašivanje velikog broja bilja i usjeva, kao i profesiju pčelara i pčelinje proizvode. Namjera je povezati i proširiti školsko gradivo uz razvijanje kreativnosti i pozitivnih vrijednosti te jačanje odgovornosti za zaštitom prirode.
Voditeljica projekta je učiteljica prirode i biologije Iva Rukavina. U organiziranju i izvođenju projekta sudjeluju i učiteljice razredne nastave, knjižničarka, likovne kulture, informatike i tehničkog odgoja. Odgovornost voditeljice projekta je ispunjavanje obrasca za prijavu za financiranje zavičajne nastave, kao i priprema i predstavljanje projekta na Festivalu zavičajnosti. Zatim koordinacija svih aktivnosti, dok ostale učiteljice koje su nositelji pojedinih aktivnosti organiziraju i vode iste te potiču učenike na aktivno sudjelovanje.
Dan škole 2024.
U našoj školi svakoga dana rastemo, učimo, sazrijevamo, stječemo prijatelje… stvaramo uspomene. Danas smo u našoj dragoj Osnovnoj školi Ivan Goran Kovačić proslavili važan dan, Dan škole 2024. Naši učenici s velikim uzbuđenjem jedva su čekali svoj nastup u kulturno-umjetničkom programu koji smo pripremili za tu priliku.
U programu smo se predstavili šarolikim točkama, po prvi puta čuli Školsku himnu, nastalu ove školske godine, zatim smo pjevali, plesali, glumili i recitirali. Za kraj, predstavili smo zavičajni projekt „Priče iz košnice“, slikovnicu „Pčelarica Marta“, svježu iz tiska, i uživali u eksperimentalnom kratkometražnom filmu iz projekta „Sva lica Čepića“.
U drugom djelu programa, gosti iz KUD Zlatela, Zoran Karlić, Leonardo i Pina Fable vješto su predstavili tradicionalne instrumente i ples našega zavičaja te pozvali učenike da nastave voljeti i živjeti tradiciju svoga kraja. Dok su na školskom igralištu, gošće iz udruge „Žuti kišobran“, animirale učenike razredne nastave u šarolikim radionicama. Zaista, nezaboravan dan u školi! K tome još i zadnji dan školske godine 2023./24. Juuuupi! Uživajmo sada, svi u ljetu!
Tekst i foto: R.M.
:: opširnije ::
Izradili smo mirisne medne sapuniće
Na Dodatnoj nastavi geografije, učiteljica Ivana Višković, nakon mnogobrojnih vježbi za natjecanja, u predahu, s učenicima grupe, uključila se u ovogodišnji zavičajni projekt Priče iz košnice, jednom svježom aktivnošću. Nabavila je potreban materijal te krenula u izradu mirisnih sapuna od meda s uzorkom pčelica. Mirisne sapuniće lijepo su zamotali pa će poslužiti kao prekrasni darovi za učenike, a i učitelje.
:: opširnije ::
Sudjelovanje na Festivalu zavičajnosti
U petak 24. svibnja učenici Leona Runko, Noela Trajkovski i Jakov Terković te učiteljica Iva Rukavina sudjelovali su na Festivalu zavičajnosti koji se održao u Puli u OŠ Kaštanjer. Na Festivalu su predstavili školski zavičajni projekt „Priče iz košnice“ putem štanda te im udijeljena zahvalnica za sudjelovanje. Uz to imali su priliku sudjelovati u radionici oslikavanja platnenih torbi te razgledati školske projekte ostalih 45 osnovnih škola koje su sudjelovale na Festivalu zavičajnosti. U sklopu Festivala posjetili su i razgledali pulsku Arenu uz stručno vodstvo.
Tekst i foto: I.R.
:: opširnije ::Izradili smo hotel za pčele u sklopu zavičajnog projekta "Priče iz košnice"
Na dodatnoj nastavi tehničke kulture izrađivali smo hotel za pčele. Hotel za pčele je nastamba koja oponaša prirodno stanište za prezimljavanje i razmnožavanje pčela. Za vanjske zidove hotela i krov koristili drvo kao materijal, a unutra smo hotel punili bambusima, češerima i drvom. Napravili smo i rupe u bambusima i drvu, dovoljno velike da pčele mogu ući unutra. Hotel smo zatvorili metalnom mrežom i postavili ga tako da je okrenut prema jugu, 1 m podignut od tla i u blizini cvjetova. Prilikom izgradnje hotela za pčele svi učenici dodatne nastave su bili aktivno uključeni u rad.
Tekst i foto: I.R. i D.Č.
:: opširnije ::Priče iz dizajnerske košnice
Učenici 7. razreda na satovima likovne kulture prometnuli su se u medare - dizajnere. U sklopu nastavne cjeline Vizualne komunikacije i životno okruženje uključili su se u projekt zavičajne nastave Priče iz košnice. Trebali su zamisliti da se profesionalno bave proizvodnjom meda, osmisliti svoju liniju proizvoda, ime i logo brenda, vizualni identitet, etikete i ambalaže svojih proizvoda.
Malo je reć da su bili nadasve kreativni. Nazivi njihovih brendova bili su Juhuhu med, Ah-med, Medomed, Beemed, Fiorina, Bzz med, Flash med…a bilo bi tu i žvakaćih guma s medom, lizaljki, jogurta i čokolada… naravno, sve na bazi meda. Zadatak su izveli odlično te ako se ikada odluče krenuti profesionalno u tom smjeru, marketing je već gotov!
Osim sedmaša i likovna grupa je bila vrijedna. Izradili su mnoštvo keramičkih proizvoda, a pčelice su im bile inspiracija u radu i marljivosti. Ono što sada pripremaju su malo veće pčele koje će odletjeti na skorašnji festival zavičajnosti, bzzzz…
Tekst i foto: Eni Blašković
:: opširnije ::Škola kao košnica
Naša učiteljica prirode i biologije, Iva Rukavina, pripremila je zanimljiv tekst za učenike, a kako biste saznali ponešto o životu pčela, donosimo ga i ovdje:
Škola kao košnica
Pročitaj tekst o pčelama u košnici i razmisli što bi se dogodilo s košnicom kad ne bi postojala matica ili trut? Kako bi se odrazilo na život čitave pčelinje zajednice kad više sakupljačice ne bi skupljale nektar ili stražarice branile košnicu ili graditeljice gradile saće?
Za one malene:
Sve domaće životinje imaju svoju nastambu: pas ima kućicu, krava staju, kokoši i pijetao kokošinjac, a pčele žive u košnici. Matica i trut su roditelji svim malim pčelama radilicama. U košnici vlada veliko zajedništvo i svaka radišna pčelica zna što joj je činiti. Najmlađe pčelice čiste košnicu, one malo starije brinu se i hrane ličinke koje su pčelinje bebe. Tu su i pčele graditeljice koje grade saće u kojima pčele pohranjuju med i koje služe kao dječja sobica za ličinke. Ulaz u košnicu brane pčele stražarice. Veliki broj pčela su pčele sakupljačice koje lete od cvijeta do cvijeta i marljivo skupljaju slatki cvjetni sok i pelud. Kad ih dovoljni sakupe, nose ih u košnicu i predaju pčelama u košnici koje od cvjetnog soka proizvode med.
Za one malo veće:
Košnica je nastamba u koju je čovjek smjestio pčelinje zajednice. Pčelinju zajednicu čine tri člana: matica, trutovi i radilice. U košnici vlada veliko zajedništvo i radna atmosfera. Matica je jedina spolna ženka u zajednici koja nese jaja. Trutovi su mužjaci koji se pare s maticom, a uz to održavaju dobru, radnu klimu u košnici. Pčele radilice kako im naziv kaže obavljaju većinu poslova u košnici, a zadaci im se mijenjaju sa starošću. Mlade pčele prvih nekoliko dana čiste saće i košnicu. Potom prelaze u pčele njegovateljice koje hrane ličinke i maticu. Sljedeći im je zadatak u košnici da grade novo saće u koje se pohranjuje med, pelud ili u njih matica nese jaja. Zatim prihvaćaju slatki cvjetni sok, nektar, od pčela sakupljačica kojeg prerađuju u med. Zadnji zadatak unutar košnice je da stražare i brane ulaz u košnicu od uljeza. Kad dosegne otprilike 3 tjedna starosti pčela postaje sakupljačica te leti od cvijeta do cvijeta i skuplja nektar i pelud kojeg nosi svojoj zajednici u košnici.
Razmisli sad o zajednicama u kojima ti živiš poput obitelji, školi ili grada. Koja je uloga članova tvoje zajednice i kako bi se odrazilo na čitavu zajednicu kad tih članova ne bi bilo?
:: opširnije ::Kreativne petašice u skladu s novom izvannastavnom aktivnošću "Kreativka"
Tijekom školske godine 2023./2024., voditeljica nove izvannastavne aktivnosti pod nazivom Kreativka, učiteljica Tihana Horvatek, okupila je petašice u zanimljive radionice, a s ciljem da razvija interes učenika za kreativnošću, osvijesti percepciju odnosa u prostoru, poučava o pohranjivanju i primjenjivanju stečenih kompetencija (znanja, vještina, stavova) u svakodnevnom životu. Tako su učenice, u suradnji s voditeljicom školskog zavičajnog projekta Priče iz košnice, najprije istražile informacije o pčelama i pčelarstvu općenito, a potom su realizirale raznovrsne kreativne aktivnosti. Tako su nastale prekrasne staklenke i tekstilne vrećice s porukom što namjeravaju pokloniti drugim učenicima Škole. Pazile su da sve bude u skladu s ekološkim načelima te su koristile reciklirani materijal. Jako su zadovoljne svojim proizvodima koje će predstaviti povodom Festivala zavičajnosti i Dana škole.
:: opširnije ::
Petaši i šestaši izradili herbarij
Učenici 5. i 6. razreda su u sklopu zavičajnog projekta „Priče iz košnice“ izradili herbarij i upoznali se s livadnim biljkama svoga kraja od kojih su mnoge i medonosne. Biljke su ubrali te potom uz pomoć samoljepive folije zalijepili na karton. Sve su biljke imenovali i uz pomoć internetske stranice www.plantea.com.hr, upoznali s vremenom cvatnje, veličinom i uporabom. A svaki učenik je po vlastitom nahođenju pronašao i po jednu zanimljivost za svaku biljku.
Pa, evo nekoliko zanimljivosti o maslačku!
Za maslačak je Eleni pronašla zanimljivo da mu sjemenka zadržava sposobnost klijanja i nakon 600 godina. Matthias je naglasio da je kod starih Grka slovio kao lijek za očnu bolest taraxis od čega je izveden latinski naziv maslačka. A kad smo kod naziva, Damianu je bilo zgodno naglasiti da se na engleskom maslačak naziva dandelion.
Ako želiš i ti izraditi herbarij, pogledaj u OPŠIRNIJE.
Tekst i foto: I.R.
:: opširnije ::
Za radio emisiju "Mali svijet velikih misli" predstavili smo projektne aktivnosti "Priče iz košnice"
Četvrtak je vrijeme za Mali svijet velikih misli na Radio Istri pa je novinarka Marina Mejak gostovala u našoj školi, u srijedu, 7. veljače kako bi snimila materijal za novu emisiju. Naši marljivi učenici, pod vodstvom učiteljice Ive Rukavina, voditeljice ovogodišnjeg zavičajnog projekta te učiteljice Mikele Banko Lukšić predstavili su naše projektne aktivnosti „Priče iz košnice“. Emisija je emitirana ovog četvrtka, a možete je čuti OVDJE.
:: opširnije ::
Terenska nastava u Varaždin
U srijedu 20. prosinca učenici 4. razreda te viših razreda zaputili su se na terensku nastavu u Varaždin. Razgledali su ovaj prekrasni barokni grad uz stručno vodstvo te su mnogo naučili o povijesti Varaždina. Posjetili su entomološku zbirku „Svijet kukaca“ u sklopu školskog projekta „Priče iz košnice“ u kojoj je osim pčela izložen veliki broj različitih vrsta kukaca. Uz to učenici su razgledali Muzej anđela te posjetili Advent u Varaždinu. Naročito ih se dojmilo selo Djeda i Bake Mraz koji trenutno nisu bili kod kuće, ali ih je zato ugostio vilenjak koji je zaprimio njihove božićne želje. Promrzli kao što dostoji temperaturi sela Djeda i Bake Mraz, ali veseli i puni dojmova vratili smo se kući.
tekst i foto: I.R.
:: opširnije ::Kako žive pčele - o Pričaonici za učenike razredne nastave
Školska knjižničarka je u listopadu organizirala prve satove Pričaonice, za učenike nižih razreda, a u suradnji s učiteljicama RN. Program je to za učenike nižih razreda s ciljem poticanja čitanja, a vezan za naš ovogodišnji zavičajni projekt „Priče iz košnice“. Aktivnost terapeutskog pripovijedanja priča, ove godine na temu pčela, nakon čega učenici crtaju, izrađuju likove od raznih materijala, bave se origami ukrasima ili glume.
Za početak, slušali su priče iz raznih dijelova svijeta iz knjige Kako žive pčele, autorica M. Butterfield i V. Mineker, a nakon toga istraživali u dječjoj enciklopediji o pčelama, autora P. Socha, zanimljivosti iz svijeta pčela, rješavali rebuse, odgovarali na pitanja. Najviše ih je oduševio tzv. ples pčela kojima pčele komuniciraju, a iznenadio način na koji pčele vide svijet, u ultraljubičastom svjetlu. Pričaonica će se nastaviti zanimljivim pričama nekoliko puta tijekom školske godine.
Tekst i foto: R.M.
:: opširnije ::Projektna aktivnost stvaranja priče o pčelama iz grčke mitologije
Školska knjižničarka je u suradnji sa učiteljicom hrvatskog jezika, a tijekom Mjeseca hrvatske knjige, započela malu projektnu aktivnost, stvaranja priče, a u sklopu zavičajnog projekta „Priče iz košnice“. Učenici 7. razreda, istraživali su zanimljivosti o pčelama, a nakon što su slušali priču iz grčke mitologije o Zeusu i pčelama, stvarali svoju priču sa zadanim elementima. Najzanimljiviju priču, prema razrednom odabiru, ilustrirat će i snimiti video. Plan je priču prevesti na vlaški, talijanski i engleski u suradnji sa učiteljicama stranog jezika.
:: opširnije ::Krenuli smo u nove avanture - terenska nastava u Labin i Rabac
U srijedu, 13. rujna uputili smo se na terensku nastavu u Labin i Rabac. Objedinili smo obilježavanje nekoliko važnih datuma. Najprije smo posjetili Sportski centar Franko Mileta kako bismo realizirali susret s olimpijcem Valnerom Frankovićem, a povodom Hrvatskog olimpijskog dana. Otkrio nam je zanimljivosti iz svoje bogate sportske rukometne karijere i poručio o važnosti bavljenja sportskim aktivnostima.
Susret s olimpijcem Valnerom Frankovićem
Nastavili smo Trim stazom za Rabac ili tzv. Sentoninom stazom, pješke, kako bismo obilježili Međunarodni dan pješačenja. Strmu i zahtjevnu stazu propješačili smo za dva sata i usput uživali u prekrasnim vidicima. Sentonina staza je posvećena labinskoj božici Sentoni, zaštitnici putnika. Povezuje Stari Grad Labin i Rabac na moru, u podnožju. Staza prati tok potoka koji se slijeva tvoreći mnoštvo malih slapova, hladno plavih jezerca i laguna. Preko potočića vode drveni mostići i na nekoliko mjesta stvaraju idiličnu kulisu za fotografiranje.
Na ulazu u Poučnu stazu Labin - Rabac
Edukativni gradski pčelinjak (Posjeti Facebook stranicu) posjetili smo kako bismo izbliza vidjeli pčele i saznali više o pčelarstvu, vrstama košnica, medonosnom bilju i svemu o vrijednim oprašivačima, a nastavno na naš novi zavičajni projekt "Priče iz košnice". Saznali smo da pčele čine oko 80 posto svih oprašivača biljaka cvjetnica, a uslijed oprašivanja pčela direktno nastaje do 35 posto sve hrane koju čovječanstvo proizvede. To je tek prva aktivnost kojom smo otvorili mnogobrojne aktivnosti na temu pčela. Uživali smo!
U Edukativnom gradskom pčelinjaku
Tekst i foto: R.M.
:: opširnije ::« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Mediji |
• Glas Istre |
• Radio Labin |
• Labinstina |
• LC Labin |
• 5portal Labin |
Ostalo |
• Opcina Krsan |
• TZ Krsan |
• Opcina Labin |