NEKOLIKO SAVJETA RODITELJIMA PRI POLASKU DJETETA U 1. RAZRED
1. RODITELJI
Novi zadatak roditelja jest pomoći djetetu i olakšati mu prve školske dane. Novi učenik ima još veću potrebu za roditeljskom ljubavlju jer se po prvi put odvaja od roditelja te dolazi u sredinu koja od njega očekuje odgovornost i izvršavanje obaveza. Roditelji trebaju razumjeti da se dijete, prihvaćanjem novih obveza, sve više osamostaljuje, ali to ne znači da se i otuđuje od roditelja.
2. STRPLJENJE
Roditelji trebaju biti strpljivi. Dijete se mora naviknuti na mnogo toga: drugu djecu u razredu, učiteljicu/učitelja, školsku zgradu, put od kuće do škole. Roditelji moraju dati dovoljno vremena djetetu da se prilagodi novoj situaciji ne uspoređujući ga pri tome s ostalom djecom.
3. ZRELOST
Dob djeteta nije jedini kriterij za određivanje spremnosti i sposobnosti za izvršavanje novih obveza. Ako dijete već pomalo čita, piše i računa, ne mora značiti da je spremno za školu. Važno je da se dijete snalazi među vršnjacima, da može kontrolirati neke emocije, da je spremno odvojiti se od kuće i roditelja te da može prihvatiti i neuspjehe i sukobe s kojima će se susresti.
4. SAMOSTALNOST
Samostalnoj djeci lakše je u školi, ali i u životu općenito. Zato bi roditelji trebali poticati samostalnost u izvršavanju svakodnevnih obveza – odijevanju, obuvanju, svlačenju, izuvanju, spremanju školske torbe i sl. Usmjeriti odgoj prema osamostaljivanju ne znači prepustiti dijete samome sebi. To, naprotiv, znači da će roditelj svoje dijete shvaćati ozbiljno i cijeniti ga, da će se odviknuti od činjenice da sve uvijek zna bolje i stalno objašnjavati što i kako treba raditi.
5. KONCENTRACIJA
Što je djetetu sadržaj zanimljiviji, to će se uspješnije i dulje koncentrirati. Koncentracija se uglavnom vježba kroz rad, ali i u igri. Važno je da u takvoj igri sudjeluje što više ukućana.
6. DJETETOV RJEČNIK
Rječnik se obogaćuje čitanjem i zato nemojte prestati čitati djeci samo zato što to sada mogu i sami. Čitanjem dijete obogaćuje rječnik, ali i maštu. To je najbolji poticaj da nauči čitati i pisati
SRETNO U PRVOM RAZREDU!
PEDAGOGINJA: Nada Švraka, prof.
Napomena: U OPŠIRNIJE PREUZMITE LETAK "POLAZAK U ŠKOLU".
:: opširnije ::KAKO POMOĆI DJETETU U PISANJU ZADAĆA I UČENJU
Čest uzrok neslaganja i sukoba između roditelja i djece je upravo pisanje domaćih zadaća. Svaki se je roditelj barem jednom zapitao treba li uopće pomagati djetetu oko pisanja zadaće te zašto njegovo dijete ima tako puno ili tako malo zadaće. Djetetu kojemu je to potrebno, svakako treba pomoći u pisanju domaćih zadaća. To nikako ne znači da zadaću treba napisati umjesto njega jer će dijete to shvatiti kao vlastitu nesposobnost, a i teško će shvatiti da je to njegova obaveza koju mora redovito i kvalitetno izvršavati.
SAVJETE POTRAŽI U OPŠIRNIJE.
:: opširnije ::Loša ocjena je neugodna stvar, a ne tragedija
"Mama, tata, dobio sam jedan…“ Ovo je vjerojatno rečenica koje se užasava i pribojava svaki roditelj od prvog trenutka kad njegovo dijete krene u školu.
Što učiniti kada dijete dobije lošu ocjenu u školi?
VIDI u OPŠIRNIJE.
:: opširnije ::IZ DJEČJEGA MEMORANDUMA RODITELJIMA
Nemojte me razmaziti. Vrlo dobro znam da ne mogu imati sve što želim. Samo ispitujem vaše granice.
Nemojte sa mnom na silu. To me uči da se jedino silom nešto može postići. Radije ću prihvatiti vašu uputu.
Nemojte biti nedosljedni. To me zbunjuje i tjera na to da pobjegnem od svake obaveze.
Nemojte obećavati. Možda nećete moći održati obećanje pa ću izgubiti vjeru u vas.
Nemojte umjesto mene činiti stvari koje mogu činiti sam. Zbog toga se osjećam kao beba, a mogao bih vas početi doživljavati kao sluge.
Nemojte me ispravljati pred drugima. Bit ću mnogo pažljiviji ako sa mnom razgovarate tiho i nasamo.
Nemojte o mom ponašanju raspravljati u vrijeme svađe. Ne znam zašto onda slabo čujem, a i nisam sklon suradnji. U redu je da se poduzmu potrebne mjere, ali raspravu odložite za kasnije.
Nemojte mi držati prodike. Iznenadili biste se kako dobro znam što je dobro, a što loše.
Nemojte stvarati osjećaj da su moje greške zapravo grijesi. Moram naučiti griješiti, a da se ipak ne osjećam zločestim.
Nemojte zahtijevati objašnjenje za moje ponašanje. Ponekad stvarno ne znam zašto sam nešto učinio.
Nemojte zaboraviti da volim eksperimentirati. Iz toga učim pa vas molim da budete strpljivi.
Nemojte me štititi od svih posljedica. Moram učiti na svome iskustvu.
Nemojte mi govoriti da ste savršeni i nepogrješivi. S takvima je teško živjeti.
Ne brinite se zbog toga što smo malo zajedno. Važno je kako provodimo zajedničko vrijeme.
Nemojte da moja strahovanja postanu vaša tjeskoba. Tada ću se još više uplašiti. Pokažite da ste hrabri.
Nemojte zaboraviti da ne mogu odrasti bez mnogo razumijevanja i podrške; zaslužena pohvala ponekad izostane, ali prijekor nikada.
Odnosite se prema meni kao prema svojem prijatelju pa ću i ja postati vašim prijateljem. Upamtite, više učim od primjera nego od kritike.
I ne zaboravite - jako vas volim, zato volite i vi mene.
(Iz projekta "Health education")
:: opširnije ::« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Mediji |
• Glas Istre |
• Radio Labin |
• Labinstina |
• LC Labin |
• 5portal Labin |
Ostalo |
• Opcina Krsan |
• TZ Krsan |
• Opcina Labin |