Kako je nastalo Čepićko jezero/polje - školska godina 2019./20. i 2020./21.
Okosnica projekta bit će istraživanje o isušivanju Čepićkog jezera i nastanku Čepićkog polja. Učenici će kroz istraživanje i predavanja stručnjaka i žitelja naučiti :
U sklopu projekta provele bi se dvije terenske nastave – u općinu Raša, Kotle i akumulacijsko jezero Butonigu.
U općini Raša učenici bi obišli ušće rijeke Raše gdje se tok rijeke kojoj je izvor nekada bio u Čepićkom jezeru ulijeva u Jadransko more. Projekt isušivanja Čepićkog jezera povezan je s isušivanjem Krapanskog zaljeva.
U Kotle i na akumulacijsko jezero Butoniga učenici će spoznati važnost, izgled i vrste voda i tla u zavičaju.
Cilj projekta Čepićko jezero je istražiti, upoznati i afirmirati osobitosti i vrijednosti vezane uz projekt, poticati kreativno povezivanje zavičajne nastave s nastavnim programima te njihova implementacija. Razvijat će se učeničke sposobnosti, potreba za samostalnim učenjem i cjeloživotnim obrazovanjem. Poseban cilj je njegovanje zavičajnosti u širem interkulturalnom i multikulturalnom kontekstu, kao i poštivanje pravila timskog rada. Konkretniji ciljevi su senzibiliziranje učenika za upoznavanje i njegovanje tradicije, povijesnih izvora i činjenica vezanih za uži zavičaj te njegovanje žive riječi izvornih žitelja i poznavatelja povijesnih događaja u kraju.
Predstavili smo se na Festivalu zavičajnosti u Žminju
U petak, 11.6.2021.godine zajedno s učiteljicom Mikelom otišla sam u Žminj na Festival zavičajnosti.
Program je započeo u 11.00 sati. Na početku su voditelji pozvali ravnateljicu OŠ Vladimira Gortana Žminj da se obrati te načelnika općine Žminj i predstavnike Istarske županije. Potom su učenice iz Žminja izvele predstavu na dijalektu. Svi predstavnici škola koji su sudjelovali dobili su zahvalnicu i knjigu s fotografijama Istre. Osim škola u kojima se uči na Hrvatskom sudjelovale su i škole za učenike s posebnim potrebama.
Na kraju su se učenici fotografirali s mentorima. Drago mi je da je naša škola sudjelovala i predstavila svoj projekt Kako je nastalo Čepićko jezero/polje.
Tekst: Sara Žulić, 4.razred
A mi vam predstavljamo projekt u brošuri koja je nastala povodom prezentacije Kako je nastalo Čepićko jezero/polje, prolistajte pritiskom na fotografiju ispod.
:: opširnije ::
Kako je nastalo Čepićko jezero nastavlja se iduće školske godine
S obzirom na važeće epidemiološke mjere, zavičajni projekt Kako je nastalo Čepićko jezero nismo uspjeli realizirati do kraja. Planirali smo nekoliko terenskih nastava koje nije bilo moguće realizirati s obzirom na trenutačnu situaciju. Nastavljamo iduće školske godine, kada ćemo, nadamo se, biti u mogućnosti realizirati planirano.
:: opširnije ::Radovi učenika PŠ Šušnjevica u nastavi na daljinu
Naši marljivi Šušnjevci: Emili Šestan, Roko Štroligo, Aris Džinović i Lukas Santaleza s učiteljicom Dianorom Radola povodom Svjetskog dana voda koji se obilježava svake godine 22. ožujka posvetili su svoje satove prirode i društva i Likovne kulture vodi. U nastavi na daljinu fotografirali su svojoj učiteljici umne mape koje su izradili za domaću zadaću, crtali su i za Uskrs te potom pisali sastave i priče, uživajte.
Likovni i literarni radovi učenika PŠ Šušnjevica
:: opširnije ::
Kamishibai Kako je nastalo Čepićko jezero
Kamishibai je tradicionalni način pripovijedanja priča koji svoje korijene vuče iz dalekog Japana. Izvorno je njegov prijevod „papirnato kazalište“. Oblik je umjetnosti koji kombinira usmene, vizualne i tiskane mehanizme pismenosti. U prošlosti je njegova funkcija bila zabavljati djecu diljem ulica Japana i uz to, prodajom slatkiša zaraditi za život. Kamishibai pripovjedač na svojem biciklu prevozio bi drvenu kutiju koja bi služila kao pozornica i preko nje dramatizirajući izvodio priče za djecu. Priče su bile slikane formirajući velike slikovne kartice koje bi se izmjenjivale s desna na lijevo te umetale jedna iza druge. I mi smo se odlučili za kamishibai te smo s učenicima 4. razreda nacrtali lutke i ostale rekvizite za scenu prema slikovnici Kako je nastalo Čepićko jezero, također učeničkog rada i krenuli vježbati. Učenici su bili oduševljeni novim načinom rada i pokazali energičnost pri izvođenju. Za mentorstvo su zaslužne učiteljica Mikela Banko Lukšić i knjižničarka Romina Miletić. Predstavu planiramo prikazati pri prezentaciji projekta.
:: opširnije ::Gost u školi: Vedran Kos povodom zavičajnog projekta Kako je nastalo Čepićko jezero
U tijeku naših malih istraživanja povodom zavičajnog projekta Kako je nastalo Čepićko jezero, u goste nam je u školu stigao gospodin Vedran Kos, voditelj Narodnog muzeja Labin, inače viši kustos, po struci diplomirani arheolog i profesor povijesti. Kroz mnoštvo fotografija koje se čuvaju u muzeju ispričao je danas učenicima mlađih razreda o nekadašnjim običajima i svakodnevici u vrijeme isušivanja Čepićkog jezera, a kako bi zaokružio priču vratio se u davnu prošlost te približio učenicima povijest kroz povijesne materijalne izvore.
Učenici su imali priliku svim svojim osjetilima doživjeti povijesne predmete poput novčića, ukrasa i arheoloških nalaza. Zanimljivo je da smo na fotografijama prepoznali slamnatu kolibu jednog našeg učenika. Njegovo predavanje bio je uvod u naša samostalna istraživanja, a najavljujemo i obilazak Čepićkim poljem, samo da nas vrijeme posluži.
:: opširnije ::Otvorili smo Dječji tjedan
Igrom, radionicom i druženjem otvorili smo danas u PŠ Šušnjevica Dječji tjedan. Nakon radionice o dječjim pravima u kojoj smo razgovarali o pravima i dužnostima djece te naglasili tridesetu obljetnicu stupanja na snagu Konvencije o pravima djeteta, učenici su se sami izrazili u svojim porukama te odraslima poručili što djeci treba. Ljubav, igra, osmijeh, druženje i dom bile su najčešće želje i prijedlozi. Kako bismo podigli svijest o važnosti i značenju Konvencije, promatrali smo foto knjigu Jamesa Mollisona pod nazivom Gdje djeca spavaju s pričama o djeci svijeta. Na kraju smo druženje zaokružili simboličnim krugom i izražavanjem mota: Ljubav djeci prije svega!
Prekrasno vrijeme iskoristili smo nakon toga za sportske igre i pripreme za nadolazeću Olimpijadu, a pričanjem slikovnice Kako je nastalo Čepićko jezero simbolički smo otvorili i ovogodišnje projektne aktivnosti. O tome ćemo vam pričati drugi put. Baš smo bili vrijedni!
:: opširnije ::Europski dan jezika - izazov prihvaćen!
Europski dan jezika događanje je povodom proslave jezične raznolikosti Europe, a obilježava se 26. rujna svake godine s ciljem podizanja svijesti o Europskoj bogatoj jezičnoj raznolikosti, potrebi raznolikosti raspona jezika koje ljudi uče te potrebi da ljudi razviju određeni stupanj stručnosti znanja dva ili više jezika kako bi mogli u potpunosti preuzeti svoju ulogu sudjelovanja u demokratskom građanstvu Europe. Postoje brojni načini na koje se može proslaviti Europski dan jezika. Vijeće Europe ove je godine pozvalo sve da sudjeluju u jezičnom izazovu. Izazov prihvaćen!
Učenici su dobili zadatak na satovima HJ potražiti izreke koje u sebi sadržavaju imenicu voda ili se odnose na vodu kako bismo se priključili projektnim aktivnostima ovogodišnjeg školskog zavičajnog projekta pod nazivom Kako je nastalo Čepićko jezero. Na službenim mrežnim stranicama za obilježavanje saznali smo sve o važnosti i načinima obilježavanja, poigrali se i pogađali nepoznate jezike, a na satovima stranih jezika i izvannastavne grupe učenici su poruke prevodili na engleski, talijanski i vlaški jezik, ukrasili ih te prepisali na naljepnice za boce. Šarene višejezične poruke na bocama sada nam krase školski hol. Izazov realiziran!
:: opširnije ::« Ožujak 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Mediji | ![]() |
• Glas Istre |
• Radio Labin |
• Labinstina |
• LC Labin |
• 5portal Labin |
![]() |
Ostalo | ![]() |
• Opcina Krsan |
• TZ Krsan |
• Opcina Labin |
![]() |