preskoči na sadržaj
Kako je nastalo Čepićko jezero/polje

Kako je nastalo Čepićko jezero/polje - školska godina 2019./20. i 2020./21.

Okosnica projekta bit će  istraživanje o isušivanju Čepićkog jezera i nastanku Čepićkog polja. Učenici će kroz istraživanje i predavanja stručnjaka i žitelja naučiti :

  •  da je jezero nekada bilo izvor rječice Raše,
  •  da su postojale utvrde oko jezera (današnji Kršan, Kožljak, Čepić),
  •  o biljnom i životinjskom svijetu u jezeru i oko njega
  •  o razvijenim granama gospodarstva (stočarstvo i ribarstvo), trgovini,
  •  da je isušivanje jezera započelo 1928. i trajalo do 1932. godine te razloge isušivanja

U sklopu projekta provele bi se dvije terenske nastave – u općinu Raša, Kotle i akumulacijsko jezero Butonigu.

U općini Raša učenici bi obišli ušće rijeke Raše gdje se  tok rijeke kojoj je izvor nekada bio u Čepićkom jezeru ulijeva u Jadransko more. Projekt isušivanja Čepićkog jezera povezan je s isušivanjem Krapanskog zaljeva.

 U Kotle i na akumulacijsko jezero Butoniga učenici će spoznati važnost, izgled i vrste voda i tla u zavičaju.

 

Cilj projekta Čepićko jezero je istražiti, upoznati i afirmirati  osobitosti  i vrijednosti vezane uz projekt,  poticati kreativno  povezivanje zavičajne nastave s nastavnim programima te njihova  implementacija. Razvijat će se učeničke sposobnosti, potreba za samostalnim učenjem i cjeloživotnim obrazovanjem. Poseban cilj je njegovanje  zavičajnosti u širem interkulturalnom i multikulturalnom kontekstu, kao i poštivanje  pravila timskog rada. Konkretniji ciljevi su senzibiliziranje učenika za  upoznavanje  i njegovanje tradicije, povijesnih izvora i činjenica vezanih za uži zavičaj te njegovanje žive riječi izvornih žitelja i poznavatelja povijesnih događaja u kraju.

Kako je nastalo Čepićko jezero - aktivnosti

Kamishibai Kako je nastalo Čepićko jezero

Kamishibai je tradicionalni način pripovijedanja priča koji svoje korijene vuče iz dalekog Japana. Izvorno je njegov prijevod „papirnato kazalište“. Oblik je umjetnosti koji kombinira usmene, vizualne i tiskane mehanizme pismenosti. U prošlosti je njegova funkcija bila zabavljati djecu diljem ulica Japana i uz to, prodajom slatkiša zaraditi za život. Kamishibai pripovjedač na svojem biciklu prevozio bi drvenu kutiju koja bi služila kao pozornica i preko nje dramatizirajući izvodio priče za djecu. Priče su bile slikane formirajući velike slikovne kartice koje bi se izmjenjivale s desna na lijevo te umetale jedna iza druge. I mi smo se odlučili za kamishibai te smo s učenicima 4. razreda nacrtali lutke i ostale rekvizite za scenu prema slikovnici  Kako je nastalo Čepićko jezero, također učeničkog rada i krenuli vježbati. Učenici su bili oduševljeni novim načinom rada i pokazali energičnost pri izvođenju. Za mentorstvo su zaslužne učiteljica Mikela Banko Lukšić i knjižničarka Romina Miletić. Predstavu planiramo prikazati pri prezentaciji projekta.




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 20. 2. 2020.

Tražilica



Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Oglasna ploča

E-dnevnik

Korisni linkovi

Obrazovanje


Korisni linkovi
Mediji
 • Glas Istre
 • Radio Labin
 • Labinstina
 • LC Labin
 • 5portal Labin

Ostalo


Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 9. 2017.

Ukupno: 136197
Ovaj mjesec: 943
Ovaj tjedan: 336
Danas: 3

Arhiva dokumenata

Virtualna knjižnica

Virtualna knjižnica Čepić

Virtualna školska knjižnica nastala je u vrijeme trajanja nastave na daljinu kao podrška učenicima, učiteljima, stručnim suradnicima i roditeljima.




preskoči na navigaciju