Vrednovanje učenika
Navedenim pravilnicima utvrđuju se metode, načini, postupci i elementi vrednovanja postignute razine ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda, postignuća za učenike u osnovnim i srednjim školama, prava i obveze učitelja/nastavnika, učenika, razrednika i ravnatelja u provođenju postupaka vrednovanja tijekom školske godine te prava obveze roditelja/skrbnika.
Najvažnije točke Pravilnika su:
– Učitelj je obavezan najaviti pisanu provjeru 14 dana prije provjere te termin provjere upisati u e dnevnik.
– Pod pisanim provjeravanjem podrazumijevaju se svi oblici provjere koji rezultiraju ocjenom učenikovog pisanoga uratka, a provode se kontinuirano tijekom nastavne godine. Ne razlikuju se pisane provjere prema trajanju nego samo prema tome rezultiraju li ocjenom ili ne.
– Učitelj je dužan obavijestiti učenike o opsegu sadržaja i odgojno-obrazovnim ishodima koji će se provjeravati i načinu provođenja pisane provjere.
– U jednome danu učenik može pisati samo jednu pisanu provjeru, a u jednome tjednu najviše četiri pisane provjere.
– Nakon pisane provjere s neočekivanim postignućem učenika, učitelj treba utvrditi uzroke neuspjeha i o njima dati povratnu informaciju učenicima. Učitelj treba odlučiti o potrebi ponavljanja pisane provjere, a o tome se dogovoriti s razrednikom i stručnom službom.
– Stručni aktiv škole nije dužan uskladiti načine, postupke i elemente praćenja na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini nego ih učitelj donosi samostalno poštujući pravnu legislativu.
– Učitelji su dužni planirati termine za individualne informativne razgovore. Termini se trebaju javno objaviti na mrežnim stranicama škole.
– Nema roditeljskih sastanaka i individualnih razgovora s učiteljima zadnja DVA tjedna u nastavnoj godini.