preskoči na sadržaj
Vijesti

Uspješan tečaj izvanučioničke nastave u Švedskoj

Učiteljica prirode i biologije Iva Rukavina sudjelovala je na stručnom usavršavanju pod nazivom Outdoor Education - Teaching Math, Science and Art in the Outdoors koji se održao u Švedskoj od 23. do 30. travnja.  Financijska potpora za stručno usavršavanje dobivena je u okviru programa Comenius, koji je dio Programa za cjeloživotno učenje, a odobrila ju je Agencija za mobilnost i programe Europske unije...

Foto galerija: Stručno usavršavanje u Švedskoj

 


Organizator stručnog usavršavanja bio je Kinda Education Centre u suradnji sa Sveučilištem u Linköpingu. Sadržaj usavršavanja u teoriji i praksi sastojao se od metodike interdisciplinarnog podučavanje matematike, prirodoslovnih predmeta te tehničke i likovne kulture izvan učionice. Zatim teoretske podloge izvanučioničkog odgoja za okoliš potkrijepljene znanstvenim istraživanjima i literaturom. Učesnici su između ostalog dobili pregršt ideja i usavršili vještine osmišljavanja izvanučioničkih nastavničkih situacija. Također, budući je usavršavanje imalo međunarodnu dimenziju, omogućilo je podjelu znanja i iskustva o odgoju za okoliš kroz međukulturalnu perspektivu.

Na stručnom usavršavanju sudjelovao je 21 participant iz 11 europskih zemlja, što vrtićke odgajateljice, što učitelji razredne i predmetne nastave iz osnovne i srednje škole te jedan ravnatelj.

Program je bio vrlo intenzivan i uz iznimku nekoliko predavanja odvijao se u potpunosti na otvorenom.

Prvog dana na programu bile su igre razbijanja leda, upoznavanja, motivacije i podjela učenika u grupe. Uslijedili su matematički zadaci izrade 2D i 3D geometrijskih oblika povezanih s tehničkom i likovnom kulturom, fizikom te engleskim jezikom.  Zatim je na red došlo predavanje pročelnika odjela za izvanučioničku nastavu pri Sveučilišta u Linköpingu prof. Andersa Szczepanskog. Svaki dan završavao je refleksijom o tome što, zašto i kako  primijeniti stečeno znanje u svakodnevnom radu.

Nakon uvodnog dana uslijedile su teme po danima podijeljene po 4 elemenata - vjetar, voda, zemlja i zrak.

Drugi dan, koji je bio dan vode, otišli smo na izlet u osnovnu školu Horn. Škola je u blizinu jezera te na obali ima uređen prostor za izvanučioničku nastavu i kampiranje. Svaki sudionik usavršavanja dobio je jednog učenika škole za vodiča. Zajedno sa svojim vodičem veslali smo kanuom, crtali inspirirani predivnim jezerom te igrali igre s vodom. Učenici su zatim pripremili namirnice za ručak koji se kuhao na otvornom dok smo mi izrađivali jastučić od vune za sjedenje na otvornom koji se na švedskom zove sitana. Nakon ručka provjerili smo svoje znanje matematike i fizikalnih veličina igrajući još nekoliko igara koje uz to jačaju i kooperativnost grupe. Nakon obilaska zgrade osnovne škole, pozdravili smo domaćine te se uputili u grad Kisu. U Kisi smo obišli dječji vrtić u kojem su nam održali prezentaciju o svojim izvanučioničkim aktivnostima. Po povratku u Bjorkfors, mjesto u kojem smo bili smješteni, održali smo elevator talk o izvanučioničkim aktivnostima u odgojim ustanovama u kojima smo zaposleni.

Sljedeći dan bio je dan vatre koji se održao u obližnjoj šumi. Početak je bio posvećen korisnom ispunjenju vremena koji se provede idući prema mjestu održavanja aktivnosti. Zatim smo se posvetili savjetima kako se ponašati u šumi te što učiniti ako se u šumi izgubiš. Uslijedilo je kuhanje u grupama na otvorenom, no najprije smo sami  izraditi vagu za vaganje sastojaka. Nakon ručka ponovno smo upotrijebili stare limenke, napunili ih grančicama breze ,stavili u vatru te dobili ugljen za crtanje. Dok su se grančice karbonizirale, mi smo upoznali s još nekoliko motivirajućih igara te načina interdisciplinarnog povezivanja biologije, nastave jezika te likovne i glazbene kulture.

Na dan zemlje posjećujemo Idhult prirodni rezervat pod vodstvom prof. Sczepanskog. Naglasak je bio na korištenje svih osjetila, ne samo vida i sluha već i okusa, mirisa i dodira. Nakon zaista iznimnog izleta uslijedilo je radionica slikanja osjeta pod vodstvom likovne terapeutkinje Madeleine van Nigtevecht.

Peti dan bio je posvećen vjetru. Zadatak je bio izraditi različite modele sprava za pravljene balona od sapunice te njihovo testiranje. Zatim smo se podijeli u grupe prema dobi učenika kojima predajemo te zajednički osmišljavali modele i pokuse dokazivanja zraka i vjetra. Nakon prezentacije modela, uslijedilo je pakiranje i putovanje za Linköping. Posjetili smo lokalno sveučilište u kojem su nas informirali o mogućnosti studiranja i usavršavanja.

Posljednji dan provodimo u Linköpingu. Posjetili smo Fenomenmagasinet koji održava brojne radionice za učenike na temu biologije, fizike i kemije. Fenomenmagasinet je smješten u starom Linköpingu u kojem su očuvane stare kuće i radnje na način da su premještene iz centra grada i ponovno podignute u predgrađu. Dan završava ceremonijom zatvaranja te razgledom grada.

Nakon fenomenalno provedenih tjedan dana u Švedskoj, uslijedio je povratak kućama. Svi sudionici tečaja su istaknuli da se vraćaju osnaženi, inspirirani i obogaćeni novim iskustvima i poznanstvima.

   Iva Rukavina



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 8. 5. 2014.

Tražilica

Kalendar
« Travanj 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400

E-dnevnik

Priloženi dokumenti:
Upute za ucenike i roditelje.pdf


Škola za život

Korisni linkovi

Obrazovanje


Korisni linkovi
Mediji
 • Glas Istre
 • Radio Labin
 • Labinstina
 • LC Labin
 • 5portal Labin

Ostalo


Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 9. 2017.

Ukupno: 73398
Ovaj mjesec: 435
Ovaj tjedan: 39
Danas: 39

Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400

Virtualna knjižnica

Virtualna knjižnica Čepić

Virtualna školska knjižnica nastala je u vrijeme trajanja nastave na daljinu kao podrška učenicima, učiteljima, stručnim suradnicima i roditeljima.




preskoči na navigaciju